
REGULAMIN SERWISU, FORUM I SKLEPU
Dla łatwiejszego zrozumienia zasad obowiązujących na ezo-forum staramy się używać prostego języka, dlatego też w treści regulaminu o sobie piszemy „my”, a Tobie – „Ty”, stosując odpowiednie formy językowe. Mamy do naszych Użytkowników pełen szacunek, a opisany zabieg powinien uprościć poruszanie się po regułach w tym dokumencie.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- W naszym regulaminie opisujemy:
a) zasady funkcjonowania i korzystania z naszego serwisu: https://ezo-forum.pl;
b) zasady funkcjonowania i korzystania z naszego foro: https://ezo-forum.pl/forum/;
c) zasady funkcjonowania i korzystania z naszego sklepu, tj. nabywania produktów (treści) cyfrowych oraz korzystania ze świadczonych przez nas usług cyfrowych (dalej łącznie: Produkty);
– w tym także zasady zawierania z nami umów, ich wykonywania oraz dokonywania płatności; dotyczy to także usług świadczonych drogą elektroniczną.
2. Znajdujące się w serwisie informacje o Produktach nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego, ale są zaproszeniem do złożenia przez Konsumenta oferty.
3. Korzystanie z serwisu, forum oraz sklepu jest dozwolone dla osób posiadających pełną zdolność do czynności prawnych. Osoby o ograniczonej zdolności do czynności prawnych (w szczególności niepełnoletnie) dla zawarcia umowy mają obowiązek uzyskać i przekazać nam zgodę przedstawiciela ustawowego (np. rodzica) na zawarcie konkretnej umowy.
4. Nasz e-mail kontaktowy: ezo.forum.mail@gmail.com
II. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ ORAZ ZAGADNIENIA OGÓLNE
1. Poniższe reguły są stosowane – bez zmian albo z odpowiednim dostosowaniem – uzupełniająco do innych szczególnych obszarów naszego działania (serwis, forum, sklep), o ile nie są niezgodne z innymi postanowieniami naszego regulaminu.
2. W naszym serwisie umożliwiamy:
a) zawieranie umów o odpłatne usługi cyfrowe oraz treści cyfrowe,
b) zawieranie umów o treści cyfrowe, polegających na dostępie do treści cyfrowych opublikowanych nieodpłatnie w naszym serwisie,
c) wykonywanie umów określonych powyżej,
d) dostęp do forum,
e) zapisu i korzystania z usługi newsletter.
3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem innych postanowień regulaminu, zostaje zawarta poprzez złożenie nam zamówienia (tj. zgłoszenie zamiaru skorzystania z usługi) oraz potwierdzenia zamówienia przez nas przyjęcia zamówienia, a w przypadku nieodpłatnego dostępu do treści cyfrowych – poprzez ich odtworzenie lub wyświetlenie w naszym serwisie.
4. Aby korzystać z naszych usług świadczonych drogą elektroniczną trzeba spełnić pewne wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym; przede wszystkim trzeba posiadać odpowiednim urządzeniem, które:
a) umożliwia dostęp do sieci Internet z prędkością co najmniej: 1024 kb/s;
b) posiada przeglądarkę internetową umożliwiającą akceptację plików cookies;
c) posiada aplikacje Adobe Reader oraz Adobe Flash Player;
d) posiada funkcję odtwarzania dźwięku (głośnik lub słuchawki);
e) posiada mikrofon;
f) umożliwia wprowadzanie tekstu;
g) ewentualnie – posiada inne funkcje niezbędne określone przez innych dostawców usług, w tym dostawców usług płatności internetowych dla opłacenia zakupów w naszym sklepie. W tym zakresie należy sprawdzić warunki skorzystania z danej funkcjonalności u danego dostawcy usługi, w tym usługi płatniczej.
Oprócz tego niezbędne jest posiadanie adresu poczty elektronicznej (e-mail).
WAŻNE! Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną, jak w ogóle korzystanie z Internetu, może wiązać się z różnego rodzaju ryzykiem. Ryzyka te wynikają ze specyfiki środków komunikowania się drogą elektroniczną oraz wykorzystywania sieci Internet (m.in. złośliwe oprogramowanie, programy szpiegujące, SPAM, wyłudzanie poufnych informacji, włamania do systemu teleinformatycznych użytkowników sieci Internet itp.). Należy pamiętać, że dane w Internecie są stale zagrożone i należy zachować szczególną czujność! Każdy może paść ofiarą cyberataku lub cyberprzestępcy. Dlatego ważne, aby sprawdzać poprawność adresów stron internetowych oraz poczty e-mail, a także nie podawać poufnych danych (w tym loginów, haseł czy kodów dostępu) żadnym osobom, ani tym bardziej nie oddawać kontroli nad swoim urządzeniem przez różnego rodzaju programu „zdalnego pulpitu”. Aby zminimalizować powyższe ryzyka należy zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne wykorzystywane do korzystania z sieci Internet w program antywirusowy (oraz dokonywać jego aktualizacji). Innymi przykładowymi środkami bezpieczeństwa są: włączona zapora sieciowa, aktualizacja oprogramowania, nieotwieranie załączników otrzymanych pocztą elektroniczną niewiadomego pochodzenia, zapoznawanie się z np. wyskakującymi okienkami i warunkami licencji, wyłączenie makr w plikach MS niewiadomego pochodzenia, szyfrowanie transmisji danych, regularne skanowanie programem antywirusowym i antymalware, korzystanie z oryginalnego i legalnego oprogramowania, instalacja innych programów specjalistycznych o charakterze prewencyjnym. |
5. Zapewniamy działanie naszego systemu teleinformatycznego, w sposób umożliwiający w każdej chwili zakończenie korzystania z usługi świadczonej nieodpłatnie (wyłączenie okna serwisu).
6. Korzystając z naszych usług jesteś zobowiązany do:
a) przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej,
b) dostarczania przez lub do naszych systemów teleinformatycznych treści powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych lub innych podmiotów biorących bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu usług drogą elektroniczną, stanowiących reklamę lub promocję innych towarów lub usług, niezgodnych z przepisami prawa, naruszających prawa lub prawnie chronione dobra osób trzecich, a także zasady współżycia społecznego i dobre obyczaje.
7. W sytuacjach szczególnych, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność naszego systemu teleinformatycznego, mamy prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia usług, bez wcześniejszego powiadomienia oraz do przeprowadzenia prac konserwacyjnych mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności systemu teleinformatycznego. Jeżeli tak się stanie, nie ponosimy odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usług wynikające z awarii lub przypadków wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych będących poza naszym wpływem. Mamy również również prawo zaprzestania świadczenia usług w każdym czasie, jeżeli takie uzasadnione żądanie zostanie zgłoszone wobec nas przez dostawcę Internetu lub inny uprawniony podmiot.
8. Nie odpowiadamy za szkody spowodowane wadliwym działaniem systemu transmisji, w tym awariami sprzętu, opóźnieniami i zakłóceniami przesyłu informacji.
9. Mamy prawo do przerwania świadczenia usług w przypadku stwierdzenia naruszenia przez Ciebie regulaminu lub powszechnie obowiązującego prawa.
10. Nie ponosimy odpowiedzialności za treści niepochodzące od nas w trakcie świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym za wypowiedzi innych użytkowników serwisu lub forum. Takie treści, jeżeli naruszają nasz regulamin lub przepisy prawa, możemy usunąć. Jeżeli usuwana treść jest treścią główną (np. wpis na forum rozpoczynający dany temat/wątek), wówczas może zostać usunięty cały wątek, wraz z innymi treściami (w tym publikowanymi przez innych użytkowników), mimo że one nie są niedozwolone.
11. Nie weryfikujemy prawdziwości opinii umieszczanych o nas w serwisie, na forum lub poza nimi. Oznacza to, że opinie może opublikować każdy, nawet jeśli nie był naszym klientem. Jeżeli taka opinia będzie naruszała nasze dobre imię lub inne dobra prawnie chronione, możemy jednak taką opinię usunąć lub skorzystać ze środków prawnych, jakie nam przysługują zgodnie z prawem.
12. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną (z wyłączeniem reklamacji dotyczącej niezgodności treści cyfrowych lub usług cyfrowych z umową), w tym dotyczące kwestii technicznych można przesyłać na nasz adres e-mail w terminie nie dłuższym niż 7 dni od zaistnienia przyczyny reklamacji.
13. Reklamacja powinna zawierać:
a) zwięzły opis, datę i godzinę wystąpienia zdarzenia, którego dotyczy reklamacja;
b) Twoje dane oraz dane kontaktowe, w tym adres e-mail;
c) załącznik potwierdzający przyczynę reklamacji (np. zrzut ekranu) – nieobowiązkowo, ale ułatwi nam to rozpoznanie reklamacji.
Reklamacji wniesionych po terminie lub niezawierających wymaganych danych nie rozpoznajemy. Reklamacje zgłoszone w terminie i zawierające wymagane dane będziemy rozpoznawać w terminie do 30 dni. Powiadomimy Cię o wyniku reklamacji na podany przez Ciebie w reklamacji adres e-mail.
14. Na żądanie uprawnionych organów możemy być zobowiązani do podania Twoich danych, np. na potrzeby prowadzonych przez uprawnione organy postępowań.
III. FORUM
1. Dostęp do treści publikowanych na forum jest dostępne bez konieczności rejestracji konta użytkownika.
2. Dostęp do publikowania na forum wymaga zarejestrowania konta użytkownika.
3. Zarejestrowanie konta użytkownika może zostać dokonane jednocześnie z zakupem w sklepie lub poprzez formularz dostępny na stronie: https://ezo-forum.pl/sign-up.
4. Aby założyć konto musisz zaakceptować zapoznanie się z regulaminem i zaakceptować regulamin oraz podać:
a) nazwę użytkownika;
b) adres poczty elektronicznej (e-mail);
c) hasło.
5. Nazwa użytkownika nie musi zawierać Twoich danych. Nazwa użytkownika nie może być sprzeczna z prawem ani dobrymi obyczajami (np. być obraźliwa, wulgarna).
6. W przypadku zapomnienia hasła, możesz skorzystać z opcji resetowania hasła: https://ezo-forum.pl/change-password/.
7. Usunięcie konta jest możliwe poprzez napisanie do nas prośby o usunięcie konta z adresu e-mail, z którym dane konto jest powiązane. Prośba o usunięcie konta jest równoznaczna z wypowiedzeniem umowy.
8. Korzystając z forum należy stosować się do regulaminu, powszechnie obowiązującego prawa oraz zasad współżycia społecznego i dobrych obyczajów. Zabronione jest naruszanie praw (dóbr) innych osób, w szczególności poprzez obraźliwe wypowiedzi, stosowanie wulgaryzmów i inne podobne działania. Zabronione jest również SPAMowanie oraz publikowanie jakichkolwiek treści (w tym umieszczanie linków) sprzecznych z prawem, np. promujących działalność nielegalną. Nie możesz także na naszym forum publikować żadnych treści, które są objęte ochroną prawną na rzecz innych osób – np. cudzych utworów.
9. Mamy prawo do zablokowania Twojego konta, gdy:
a) korzystasz niego z naruszeniem obowiązującego prawa;
b) korzystasz z niego z naruszeniem regulaminu;
c) nazwa użytkownika narusza prawo, prawem chronione dobra osób trzecich, jest niezgodna z dobrymi obyczajami, w tym jest wyrażeniem powszechnie uznanym za obraźliwe lub nazwa sugeruje, że jest to wykorzystywane przez nas, co może wprowadzać użytkowników w błąd;
d) mamy uzasadnione podejrzenie, że inna osoba uzyskała do niego nieuprawniony dostęp.
10. O zamiarze zablokowania uzyskasz powiadomienie z co najmniej 5-dniowym wyprzedzeniem. Jeżeli w terminie 3 dni nie zastosujesz się do naszego żądania zaprzestania naruszeń lub usunięcia ich skutków, zablokujemy konto. W wyjątkowych przypadkach, w szczególności opisanych w punkcie 9 ppkt 1, 3 lub 4, możemy zablokować konto bez zachowania ww. terminów i bez wcześniejszego wezwania do zaniechania naruszeń lub usunięcia skutków.
11. Informacja o zablokowaniu konta zostanie Ci przekazana na adres e-mail powiązany z kontem lub na stronie logowania, po wprowadzeniu poprawnych danych logowania.
12. Jeżeli wielokrotnie naruszysz nasz regulamin, możemy:
a) zablokować Ci dostęp do forum (publikowania treści), w szczególności poprzez zablokowanie adresu IP;
b) zablokować wszystkie Twoje konta;
c) zablokować Ci możliwość zakładania nowych wątków lub publikowania w wątkach istniejących.
13. Środki określone w punkcie 12 mogą mieć charakter trwały lub okresowy. O charakterze tym zdecydujemy, mając na uwadze rodzaj i powagę naruszeń.
14. Umieszczenie przez Ciebie jakichkolwiek treści na forum oznacza, że godzisz się na ich publikację.
IV. SKLEP (NASZE PRODUKTY I USŁUGI)
1. Nasz sklep pozwala na korzystanie z naszego asortymentu, który jest każdorazowo – aktualny – prezentowany na stronie internetowej: https://ezo-forum.pl/tarot-online/ wraz z cennikiem oraz opisem.
2. Aby móc skorzystać z naszego sklepu musisz założyć konto. Zasady założenia konta są takie, jak dla forum. Konto do sklepu jest jednocześnie kontem do naszego forum.
3. Nasz asortyment składa się z odpłatnego dostępu do treści cyfrowych w rozumieniu prawa. Oznacza to, że kupując u nas w sklepie nie zlecasz nam usługi, ale decydujesz się na zakup dostępu do konkretnej treści cyfrowej.
4. Treści cyfrowy, do których dostęp oferujemy to:
a) rozkłady tarota online;
b) wróżka online.
5. Produkty, o których wspominamy w punkcie 3 powyżej, polegają na udostępnieniu Ci w naszym serwisie dostępu do odpowiedniej aplikacji teleinformatycznej i nie wiąże się ze współpracą w czasie rzeczywistym z żadną osobą.
6. Wybrany przez siebie produkt możesz dodać do koszyka: https://ezo-forum.pl/koszyk/
7. Po dodaniu produktu do koszyka możesz podać swoje dane rozliczeniowe oraz wybrać sposób płatności.
8. Zawarcie umowy następuje z chwilą złożenia zamówienia (oferty) oraz potwierdzenia zamówienia (przyjęcia oferty). Przyjęcie oferty przez nas następuje z chwilą dokonania przez Ciebie płatności.
9. Płatności możesz dokonać z wykorzystaniem formularza zamówienia. Na tym etapie umożliwiamy Ci wybór zewnętrznego dostawcy usług płatności, w tym również wybór płatności za pomocą karty debetowej/kredytowej. Zasady dokonania płatności za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy usług płatności określają zawsze postanowienia regulaminów tego dostawcy, na które my nie mamy wpływu. Pamiętaj, że płatność za pomocą karty wymaga podania numeru karty, danych posiadacza, daty ważności oraz kodu CVC. Warunki usług płatniczych określają przepisy powszechnie obowiązującego prawa oraz regulamin danego dostawcy usług płatniczych. My nie ponosimy odpowiedzialności za świadczenie usług płatniczych przez dostawców usług płatniczych.
WAŻNE! Pamiętaj, że usługi ezoteryczne lub treści ezoteryczne nie są typowymi produktami, ani tym bardziej nie są usługami doradczymi, do których musisz się stosować (nie jest to konsultacja z lekarzem, prawnikiem itd.). Nie są to żadne wiążące instrukcje (porady), ale wskazówki oparte na wiedzy ezoterycznej. Nie mogą być traktowane jako „wyrocznia” czy kluczowy argument do dokonywania zmian w Twoim życiu oraz do podejmowania ważnych życiowych decyzji. Takie decyzje powinny być wynikiem dokładnego i rozsądnego rozważenia przez Ciebie Twojej indywidualnej sytuacji. Pamiętaj także, że zastosowanie się do wyniku rozkładu tarota czy treści uzyskanych po skorzystaniu z wróżki online nie daje żadnej gwarancji osiągnięcia przez Ciebie jakichś konkretnych celów życiowych. |
10. PRAWA AUTORSKIE
Wszelkie treści w naszym serwisie są chronione naszymi prawami autorskimi (z wyjątkiem utworów publikowanych na forum przez użytkowników, o ile publikowane treści mają charakter twórczy). Oznacza to, że publikowane przez nas treści podlegają ochronie prawnej, nie mogą być w szczególności bez naszej zgody nigdzie indziej publikowane. Jeżeli nasze prawa zostaną naruszone, możemy podjąć odpowiednie kroki prawne. Nie wyrażamy zgody na jakiekolwiek wykorzystywanie lub rozpowszechnianie naszych utworów bez naszej uprzedniej wyraźnej zgody.
11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ, W TYM ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA BRAK ZGODNOŚCI Z UMOWĄ
a) Nie udzielamy Ci żadnej gwarancji. Nasza odpowiedzialność za produkty i usługi ogranicza się do tej, wynikającej z powszechnie obowiązującego prawa. Ponosimy odpowiedzialność za niezgodność treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – wyciąg tych przepisów stanowi Załącznik nr 1 do regulaminu.
b) Nie jesteśmy odpowiedzialni za to, jakie będą konsekwencje zastosowania się lub niezastosowania się przez Ciebie do treści ezoterycznych kupionych od nas. W szczególności nie bierzemy odpowiedzialności za treść rozkładu tarota online, ich interpretację ani za wróżkę online. To, czy i w jakim zakresie weźmiesz pod uwagę informacje oparte na wiedzy ezoterycznej, jest wyłącznie Twoją decyzją.
c) Nie jesteśmy odpowiedzialni za przebieg konwersacji w ramach produktu wróżka online w tym sensie, że nie gwarantujemy satysfakcjonującej Cię odpowiedzi na każde Twoje pytanie. Rozmowa ta jest zależna od tego, jakie treści przekażesz oraz jakie zadasz pytania. Przesłane Ci wiadomości bazują na wiedzy ezoterycznej, ale są wynikiem działania sztucznej inteligencji. Trzeba pamiętać, że sztuczna inteligencja nie jest narzędziem idealnym.
12. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Masz prawo do odstąpienia od umowy na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, zgodnie z zasadami określonymi przez prawo. Ogólne informacje na temat prawa do odstąpienia od umowy oraz wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi odpowiedni Załącznik nr 2 oraz Załącznik nr 3 do regulaminu.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy możesz złożyć pisemnie na nasz adres albo poprzez wiadomość e-mail w terminie 14 dni od zawarcia umowy.
3. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w sytuacjach wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
WAŻNE! Tarot online oraz rozmowa z wróżką są treściami cyfrowymi. Te produkty z naszego asortymentu polegają na udzieleniu Ci dostępu do odpowiednich aplikacji cyfrowych – nie są one usługami cyfrowymi w rozumieniu przepisów prawa. W procesie składania zamówienia wymagamy złożenia prze Ciebie oświadczenia, że masz świadomość prawa do odstąpienia od umowy i chcesz, żebyśmy nadali Ci dostęp do tych treści cyfrowych przed upływem terminu na odstąpienie od umowy. Konsekwencją tego żądania jest to, że tracisz prawo do odstąpienia od umowy. Twoje oświadczenie potwierdza, że masz świadomość utraty tego prawa (brak możliwości zwrotu ceny). |
13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
a) Załączniki do regulaminu są jego integralną częścią.
b) Działamy w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez: Krzysztof Molenda prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Krzysztof Molenda (NIP: 2530164443) z siedzibą: ul. Warszawska 40/2a, 40-007 Katowice.
c) Gdyby umowa zawarta z nami (w tym także postanowienia regulaminu), byłaby w jakiejś części nieważna czy bezskuteczna, umowa powinna zostać utrzymana lub uzupełniona, chyba że jej utrzymanie lub uzupełnienie byłoby nie do pogodzenia z celem umowy albo prowadziłoby do utrzymania w obrocie takiej umowy, której przynajmniej jedna ze stron, oceniając rozsądnie, by nie zawarła.
d) Do naszej działalności właściwym prawem jest prawo polskie.
e) Jeżeli w związku z naszą działalnością miałoby dojść do postępowania sądowego, postępowanie takie może toczyć się wyłącznie przed sądami polskimi. O ile żadne przepisy prawa nie zastrzegają właściwości innego sądu jako sądu wyłącznego, postępowania z naszym udziałem mogą toczyć się wyłącznie przed sądem, który rozpoznaje sprawy z obszaru naszej siedziby (miejsca zarejestrowanej działalności gospodarczej).
f) Możliwe jest skorzystanie z polubownych metod rozwiązania sporów, o których informacje są dostępne pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi,6,pl.html.
g) Możemy dokonać zmiany regulaminu w każdym czasie, o czym poinformujemy w miejscu jego publikacji. Zmiany wchodzą w życie co najmniej po 7 dniach od opublikowania (okres wejścia w życie określa nowy regulamin). Zmiany regulaminu mogą wynikać w szczególności z konieczności dostosowania regulaminu do zmian prawnych, zmiany naszej oferty oraz zmian organizacyjnych. W przypadku umów o charakterze ciągłym zawiadamiamy Cię o zmianie regulaminu co najmniej na 7 dni przed wejściem zmian w życie. Brak akceptacji zmian skutkuje rozwiązaniem umowy. Do umów zawartych i wykonanych przed opublikowaniem zmian regulaminu, zastosowanie znajdują postanowienia regulaminu obowiązującego w dacie zawarcia umowy.
h) Regulamin obowiązuje od:11.03.2025 r.
Załączniki:
- wyciąg przepisów: ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
- informacja o prawie do odstąpienia od umowy (wyciąg przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta)
- wzór formularza odstąpienia od umowy
Załącznik nr 1
WYCIĄG PRZEPISÓW: USTAWA Z DNIA 30 MAJA 2014 R. O PRAWACH KONSUMENTA
Art. 43k 1. Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich: 1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji; 2) przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował. 2.Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą: 1) nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk; 2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że: a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć, b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób, c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy; 3) być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać; 4) być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione konsumentowi przez przedsiębiorcę przed zawarciem umowy. 3.Przedsiębiorca informuje konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je konsumentowi przez czas: 1) dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub 2) zasadnie oczekiwany przez konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami. 4.Jeżeli konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez przedsiębiorcę zgodnie z ust. 3, przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli: 1) poinformował konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania; 2) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez przedsiębiorcę. 5. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 2 lub 3, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej. 6. W przypadku gdy umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w sposób ciągły, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa muszą pozostawać zgodne z umową przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania. 7. Treść cyfrową lub usługę cyfrową dostarcza się w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia umowy, chyba że strony postanowiły inaczej. 8. Do integracji treści cyfrowej lub usługi cyfrowej przepis art. 43b ust. 5 stosuje się odpowiednio. Art. 43l 1. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia. 2. Przedsiębiorca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową określonego w ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił. 3. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił. 4. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w zakresie uregulowanym w art. 43k ust. 3, który wystąpił w czasie określonym w tym przepisie. 5.Domniemania określone w ust. 1 i 3 nie mają zastosowania, jeżeli: 1) środowisko cyfrowe konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których przedsiębiorca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy; 2) konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy z przedsiębiorcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku. Art. 43m 1. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową. 2. Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. 3. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. 4. Przedsiębiorca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi przedsiębiorca. Art. 43n 1.Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: 1) doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3; 2) przedsiębiorca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z art. 43m ust. 4; 3) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową; 4) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m; 5) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. 2. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową. 3. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest istotny. Art. 43o 1.Po odstąpieniu od umowy przedsiębiorca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które: 1) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy; 2) dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot umowy; 3) zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności; 4) zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać. 2. Przedsiębiorca udostępnia konsumentowi na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3. 3. Przedsiębiorca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt przedsiębiorcy. 4. Przedsiębiorca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa były niezgodne z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy konsument z nich faktycznie korzystał. 5. Przedsiębiorca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy. 6. Przedsiębiorca ma obowiązek dokonać zwrotu konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny. 7. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. |
Załącznik nr 2
INFORMACJA O PRAWIE DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(WYCIĄG PRZEPISÓW USTAWY Z DNIA 30 MAJA 2014 R. O PRAWACH KONSUMENTA)
Art. 27 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35. 2. Jeżeli konsument zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa podczas nieumówionej wizyty przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki, termin do odstąpienia od umowy wynosi 30 dni. Art. 28 Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: 1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: a) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części, b) polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów; 2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy. Art. 29 1. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27 ust. 1 albo 2. 2. Jeżeli konsument został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy przed wygaśnięciem tego prawa zgodnie z ust. 1, termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach, a w przypadku, o którym mowa w art. 27 ust. 2 – po 30 dniach, od udzielenia konsumentowi informacji o tym prawie. Art. 30 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy. 2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. 3.Jeżeli przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, konsument może także odstąpić od umowy: 1) przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy; 2) przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy. 4. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie przesłać konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w sposób, o którym mowa w ust. 3. Art. 31 1. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą. 2. Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać. Art. 32 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru. 2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Art. 32a 1.W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej przedsiębiorca od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które: 1) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy; 2) dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę; 3) zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków; 4) zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać. 2. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, przedsiębiorca na żądanie konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę. 3. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od przedsiębiorcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony przedsiębiorcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego. 4. W przypadku odstąpienia od umowy przedsiębiorca może uniemożliwić konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika. Przepis ten nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta, o których mowa w ust. 2. Art. 33 Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Art. 34 1. Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. 1a. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim. 2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów. 3. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9. Art. 35 1. Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. 2. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia. Art. 36 Konsument nie ponosi kosztów: 1) świadczenia usług, dostarczania wody, gazu lub energii elektrycznej w przypadku, gdy nie są one oferowane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, lub energii cieplnej, w całości lub w części, za czas do odstąpienia od umowy, jeżeli: a) przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy i skutkach jego wykonania zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 9 lub b) konsument nie żądał spełniania świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2; 2) dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli: a) konsument nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w art. 27 ust. 1 albo 2, lub b) konsument nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody, lub c) przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Art. 37 1. W chwili odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia z przedsiębiorcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35. 2. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, przedsiębiorca informuje tę osobę o odstąpieniu przez konsumenta od umowy. Art. 38 1.Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: 1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; 2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; 3) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 4) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; 5) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 6) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami; 7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli; 8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów; 9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; 11) zawartej w drodze aukcji publicznej; 12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; 13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1; 14) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta. 2. Przepisów ust. 1 pkt 1-3 i 5 nie stosuje się do umów zawieranych podczas nieumówionej wizyty przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki. |
Załącznik nr 3
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Do: … Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*): ……………… Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*):……… Imię i nazwisko konsumenta(-ów): ……. Adres konsumenta(-ów): …… Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej): ….. Data: …. (*) Niepotrzebne skreślić. |